از دوستان و کاربران گرامی مخصوصا لیدرها خواهشمندم آموزه ها و نکاتی که یک لیدر باید به هم اتحادی و اعضای گروهش آموزش بده اینجا پست کنند. از بهترین آموزش ها و نکات به صورت گلد قدردانی خواهد شد.
نمایش نسخه قابل چاپ
از دوستان و کاربران گرامی مخصوصا لیدرها خواهشمندم آموزه ها و نکاتی که یک لیدر باید به هم اتحادی و اعضای گروهش آموزش بده اینجا پست کنند. از بهترین آموزش ها و نکات به صورت گلد قدردانی خواهد شد.
درود
اولین چیزی که بایستی همه ما بهش پایبند باشیم
قوانین سایت و درک این که این یک بازیه ...
من کوچیکتر از اونی هستم که بخواهم بعنوان لیدر مطلبی به اساتید آموزش یا سفارش کنم .
ولی فکر میکنم بهتر این بچشم یکبازی استراتِژک ببینم و برای برد دست به هر اقدام نادرستی نزدیم .واگر بخواهیم ریز تر وارد این سبک بازی بشیم :
مولتی بازی بدترین حرکتی که کسی میتونه در مقابل رفقاش اقدام کنه و تمام زشتی ها و اشکالات از همین کار سر چشمه میگیره
بقول پلیرهامون کثیف بازی !! اون بازی کن اصولی بازی نمیکنه بخاطر مشغله بالا پلی روی مولتی ها و متاسفانه اطلاعات از اتحاد ها بشکل ناجوانمردانه خارج میکنه بازی رو در رو نیست و باعث ناراحتی میشه ( با توجه به اینکه بازی استراتژیک و برتری اطلاعات از طریق جاسوسی یا اکانت غیر مولتی اشکالی در بازی وارد نخواهد کرد )
اما با مولتی بازی حرمت اتحاد ها حفظ نمیشه و نفرات بدلیل اینکه بدروغ معرفی کردن خودشون دست به هر اقدامی در حالت جانشینی و حتی دوال خواهند زدباعث دلزدگی پلیرهااز سایت و ادامه ندادن بازی خواهد بود ( مطمئن پلیرها با کمی تجربه به این نتیجه خواهند رسید که دژکوب یک بازی گروهی و بهتر است در یک تیم یا گروه بر روی اکانت ومتحدی در یک اتحاد به موفقیت برسند ) پس نیازبه یارو و رفیق و جستجویی دوست قابل اعتماد باعث ورود و بروز این مشکل فوق الذکر خواهد شد و خطرناک تر از این وجود نداره که کسی وارد اکانتت بشه اصلا اطلاعات درسته از ایشون نداشته باشی و ...
الان چند سرور اسپیدی که من دارم بازی میکنم تمام تلاشم این بود جلوگری کنم تا حدودی موفقیت داشتیم ولی در کل ما متضرر بازی بودیم و مولتی بازی اقایون سرور تحت تاثیر خودش قرار داد قصد ندارم سرورها بررسی کنم , ولی صحبت اینکه قدیم حرمت اتحاد ها حفظ میشد
اما متاسفانه الان بازی رو در رو وجود نداره و با خروج اطلاعات از اتحاد نفرات برتری خودشون به رخ میکشند ( با توجه به اینکه بازی استراتژیک و کسب اطلاعات نیاز این بازی و پیروزی نفرات و اتحاد خواهد بود )
راه حل اینکه اطلاع رسانی بشه تا پلیرهای ما در این سایت به هر کسی بدون اطلاعات قبلی اعتماد نکنند حداقل این خسارت برای یک سرور بیشتر تکرار نشه و همچنین با شناسایی ایمل های اکانت های جاسوسی ( که مولتی میباشند ) بعد از بررسی ای پی اینها بن شوند تا تکرار نشه یا هر جریمه که ...
همچنین اکانتهای هم ای پی که دستور کار و نتیجه حاصل جهت ان اکانتها و ایمل صاحب اکانت خواهد بود همیشه مورد بررسی قرار بگیرد
الان کلی بازیکن به این نوع بازی رو اوردن که ما بیشتر در جریان هستیم کاری از دستمون بر بیاد برای جلوگیری از این کثیف بازی میکنیم ( اکثر بازیکنان با توجه به جلوگیری نکردن این مسئله از سر انتقام جویی چنین اقدامی میکنند )
اما قدرت مانور مدیرات سایت خیلی بیشتر در این مسئله و فکر میکنم این موضل که بیشترین مشکلات باعث شد در اولویت دوستان قرار بگیره .
با تشکر
lianshampoo
با درود
مجدد ...
قبل حرمت اتحاد ها گفته شد و در ادامه اینکه لیدرها بایستی در نظر داشته باشند که برای خروج و اخراج و پلنها دلیل و برنامه و طرحی درست داشته باشند
هر پلیری با دو سرور بازی کردن توان و قدرت لیدری نخواهد داشت پس بهتر عجولانه بازی نکنیم
لیدر که مناسب اتحاد هست انتخاب بشه این از طرف اعضا اتحاد تقاضا بشه یا پینهاد شود
مسئله موسس اتحاد با لیدری کاملا متفاوت و این دلیل نمیشه چون lianshampoo موسس اتحاد حقی در دخالت اتحاد داره حتی اگر اتحاد تشکیل داده باشه
و چقدر خوب میشه پلیر ها زیر بار موسس اتحاد نرن ( این یک ذهنیت اشتباه پلیرها در گیرش هستند )و بعد مدتی طلب لیدری مناسب برای اتحاد خودشون بکنند یا سریعتر تکلیف خودشون با اتحاد و سایدشون و جبهه های سرور مشخص کنند .
متاسفانه جمعی از پلیرها اصلا درک بازی استراتژیک ندارند و در مسائل دیپلماسی شرکت نمیکنند و به احتمال خیلی زیاد از ترس درگیری و ... تن به حضور در هر اتحادی میدن که نتیجه انفرادی برای اکانتها خاص لذا به روش این پلیرها و کمک به این بازیکنان تن میدهند که دراخر سرور متوجه ضرر اکانت و تصیمیم اشتباه خود خواهند شد
مثال میزنم :
اکانتمون فدای اکانتی دیگر بکنیم که اصلا علاقه نداریم نتیجه بگیره و دوست نداریم تحت فشار قرار بگیریم (یک نصیحت میکنم با اینطور بازیکنان طوری برخورد بکنید که اخرین روزیه که در اون سرور پلی میدی و هر لحظه امکانش هست با دوستانتون در جبهه مقابلشون قرار بگیرید تا تکلیفتون مشخص بشه و یک زنگ به من بزید سریع خودم برسونم خخ)
و حتما سمت جبهه باشید که بهش علاقه دارید خودتون در باتلاق تفکرات و افتخارات افرادی قرار ندید که شما بازی بدن
در غیر این صورت حضور پلیر ها در اتحادی که فقط موسس تشکیلش داده جای اشکال داره و بهتر سریع تصمیم گیری بشه !
ادغام بین شاخه های هم هدف و متحد ( یک جبهه ) تمرکز پلن و قدرت و شکوه برای کسب موقعیت های برتری سرور به همراه خواهد داشت
پلیرها بایستی با قبول درخواست به اتحاد با بلعکس بعد از ورود به اتحاد پایبند به روش اتحاد ها باشند و دستورات لیدرها اجرا کنند بدون هماهنگی بین شاخهها یا خروج نکنند.
پلیرها بعد از ارتباط با همسایه ها درنقشه و هم اتحاد ها مستقیم با لیدرها شاخه و لیدر کل درتماس باشند و خواسته ها و اهداف اتحاد و جمع مطلع شوند و نظراتشون انتقال بدن تا جبهه بازی خودشون پیدا کنند .
با تشکر
lianshampoo
رهام
- - - Updated - - -
آموزه ها و نکاتی که یک لیدر باید به هم اتحادی و اعضای گروهش آموزش بده اینجا پست کنند.؟
و اینکه قبل از هر چیزی با بازی اشنا بشیم
با اصلاحات بازی و اصول بازی اشنا بشیم این اولین قدمیه که در یک اتحاد یک پلیر موفقباشید و موثردر اتحاد باشید
بهترین پلیرها و پهترین اتحاد ها فعالترینشون هستند و مطلعترینشون
یک تیم خیلی بزرگ باشید ولی فعال نباشید یا اطلاعات نداشته باشید یا از اصول اولیه بازی دور بشید شاید حریف یک بازیکن نشید
بازهم اگر نتونستم مطلب که خواسته شد برسونم عذر میخواهم
رهام
اسپم
هادی جان پست اول من بابت کار خیر و نیکو پسندانه اقا امید بود پست دومم که گفتم وقتی نوب هستید چرا لیدر میشید اونم حذفیدی ناز شصتت دیگه چرا پست اقا پیمان رو حذف کردی از اونجا که ما بجز بازی میایم تو فوم هم بازی میکنیم فهمیدم علاقه خاصی به رنگ بنفش داری پس بگیر فایل پیوست 962
بعدم خوب تقصیر من چیه مردم اسم همدیگه رو میپیچونن باهاش اکانت میسازن بعد بهشون میگی شما فلان بازیکنی رو این اکانت میگه ن ما یه تیم دیگه ایم بعد گندش در میاد اینا عمو نوب پاپ باز بودن اومدن لیدر شدن فایل پیوست 963
حالا همه بیان بگن لیدرا چی کار کنن من بیام بگم لیدرا چیکار نکنن خوب مگه چی میشه حالا فایل پیوست 964
درود به همه دوستان
خیلی دوست داشتم تجربه های کمی که توی این 7سال کسب کردم رو دسته بندی کنم و مرتب اینجا قرار بدم از روز استارت سرور تا روز 100شدن واندر و نحوه اداره ساید. اما متاسفانه ذهن به شدت درگیری دارم و 2روز هست دارم تمرکز میکنم روی این مطالب که بنویسم نمیشه. به هر روی هر دفعه میام یه نکته ای میگم و میرم شاید بعدها همین چرکنویس های اینجا رو مرتب کردم و به صورت یه مطلب کامل ارائه دادم.
پیشاپیش بابت پراکنده بودن مطالب پوزش میخوام.
1) اصلی ترین وظیفه یک لیدر جذب تمام بازیکن های فعال منطقش هست و تفکیک بازیکنان با تجربه از تازه کارها و انتقال تازه واردین به شاخه آموزش منطقه.
2) برنامه ریزی کلی برای منطقه
الف )کوتاه مدت : آموزش بازیکنان تازه وارد و ارائه برنامه به بازیکنان با تجربه.
آموزش به بازیکنان تازه وارد و جذب کردن این دسته از بازیکنان به بازی مهمترین وظیفه تیم لیدری هست.
حالا این آموزش ها چی میتونه باشـه؟
اولین و مهمترین چیز که باید یاد بگیرن اینه که دژکوب یه بازی استراتژیک گروهی هست و در اون فرد یا یک اتحاد برنده نمیشه بلکه این منطقه و یا متا هست که برنده میشه.
دوم : بیان چگونگی بازی و آشنا کردن پلیر با واژگان دژکوبی از قبیل فارم، همر؛ آنویل و.......
سوم: آشنا کردن پلیرها با نحوه بازی هجومی و دفاعی و هدایت کردن اونها با توجه به تایم آنلاین بودن و مقدار گلدی که خرج میکنن به سمت ساخت دفاع یا ساخت همـر.
چهارم : ارائه برنامه آموزش بازی یعنی این که به ترتیب چه منابع و ساختمانهایی رو ارتقا بده و زمان بده بهشون حتما مثلا بگه تا فلان تایم باید این ها رو بسازی و در صورت رسیدن به تایم تشویق کنه مثلا میشه از هر منبع براش مقداری فرستاد.
نکته خیلی مهــم: از زبان تهـدید استفاده نکنید مخصوصا توی نامه های گروهی حالا بعدا میگم دلیلش رو
ادامه دارد....
ب) میان مدت
ج) بلند مدت
پنجم : ترویج بازی گروهی . به این صورت که میتونید هر 5اکانتی که تقریبا به هم نزدیک هستند توی یه گروه قرار بدید و توی اتحادتون چند تا از این گروه های 5نفره تشکیل بدید و توی فروم داخلی اتحاد براشون صفحه اختصاصی باز کنید که فقط خود اعضای اون گروه قابل بازدید باشه که با هم هماهنگی انجام بدن. میتونید حتی هر هفته بین این گروه ها رقابت ایجاد کنید و به گروهی که بیشترین پیشرفت رو داشتن پاداش بدید یا به شاخه های بالاتر منطقه منتقل کنید؛ اینجوری مجبور هستند به هم کمک کنن.
ششم : هر عملی عکس العملی داره یعنی تا شما به پلیرهای منطقه حال ندی اون ها هم به حرفت گوش نمیدن پس پلیرهای با تجربتون که غارت میکنن وهجومی کار میکنن رو موظف کنین بخش کوچیکی از غارتشون رو بدن به پلیرهای دفاعی ساز و تازه کار ؛ اون هم با برنامه . مثلا بیخودی هی mm ندین دفاع بفرستین فلان جا؛ پلیر میگه به من چه . اول بهش حال بدید بعد ازش حال بخواید. مثلا منابعی که غارتگرها میدن به پلیرهای اتحاد میشه سه،چهارمش رو بگید خرج پاپ بازیش کنه و بقیش رو فقط دفاع بسازه.
نکتـه مهـــم : دژکوب یک بازیه زمانبره و حدود یک سال هر سرور طول میکشه پس صبـــور باشیــد.
ادامه دارد.....
خوب تا اینجا از بحث 2) برنامه ریزی کلی برای منطقه
الف )کوتاه مدت : آموزش بازیکنان تازه وارد و ارائه برنامه به بازیکنان با تجربه.
یه بخشی از آموزش به تازه واردها رو گفتم؛ این قسمت خیلی مفصل هست بعدا تکمیلش میکنم و توی یه تاپیک جدا قرار میدم.
ارائه برنامه به بازیکنان با تجربـه : این قسمت یه ذره توجه بیشتـری میخواد چون این برنامه که بازیکنان با تجربه قرار هست داده بشه با توجه به برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هست در نتیجه قبل از ارائه برنامه باید بدونی از اون بازیکن با تجربه طی یک سال اینده چی میخوای و با توجه به اون خواسته بهش برنامه بدی اما توی اولین حرکت باید قبل از گرفتن ده دوم 15 کراپی تکلیف منطقه رو مشخص کنی و هر بازیکن با هماهنگی شما 15 کراپ بگیره نه هر جا که خودش دلت خواست این خیلی مهمه.
شما که تاپ لیدر منطقه هستی باید برای یک سال منطقه به فکر کارها و افراد زیر باشی.
تشکیل شورای لیدری : حداقل 3نفر حداکثر 5نفـر که با هم هماهنگ باشند و تجربه لیدری و دست کم 1/یک سرور تا آخر مونده باشه و ته بازی رو دیده باشه http://www.freesmile.ir/smiles/773413_wink2.gif
تشکیل تیم دفاعی با سرپرستی یه پلیر با تجربه که قبلا بالای 100 موج اتک روی ده خودش رو دیده باشه و توانایی آنالیز حمله ها که با چه نوع نیروی هست رو داشته باشه این سرپرست تیم دفاعی میتونه از اعضای شورای لیدری باشه و یا نباشه. با شرح وظایف مشخص
وظایف : اعضای تیم دفاعی توی اتحاد ها خواهند بود و باید روی هر اکانتی که حمله میاد جانشین بشن و آنالیز کنن حتی پلیر آخر اتحادشون با یه دهکده؛
اگه یادتون باشه گفتم توی آموزش تازه کارها که منابع بدید بهشون و ازشون بخواین بخشی از اون رو دفاع بسازند نظارت بر ساخت این دفاع به عهده تیم دفاعی هست.
اکسل کردن آمار دفاعی اکانت ها به تفکیک هر ده که زمان نیاز به دفاع سر در گم نباشن و بدونن نزدیک هر اکانت مهم چه مقدار دفاع دارند.
تشکیل تیم پلنری با سرپرستی با تجربه ترین بازیکن منطقه در زمینه پلن ریزی با شرح وظایف مشخص
اصلی ترین وظیفه آنالیـز پلیرهای سایدهای دیگه هست. بازیکن معروف ها رو همه میشناسند تیم پلنری باید اون هایی که چراغ خاموش یه گوشه دارن بازی میکنن رو شناسایی کنن که یهو تیم دفاعی با یه اتک از اکانت 4دهکده ای توی میدگیم مواجه نشه که رکب بخوره.
بررسی آمار هجومی اکانت های خودی و اکسل کردن این آمار تا در وقت مقتضی و انجام پلن از اونها استفاده بشه
ادامه دارد.... این بخش وظایف پلنری باید تکمیل شه الان مغزم نمیکشه http://www.freesmile.ir/smiles/311220_wacko3.gif
ساختن دست کم یه همر جاسوس اکانت رومن ترجیحا نزدیک مرز ( دلیلش رو میگم)
ساختن دست کم 3تا همر رعد در 3اکانت ترجیحا لب مرز ( دلیلش رو میگم)
نکته مهـــم : لیــدر گرامی روی دست بازیکن 2دهکده ای منطقت توی حراجی چکش نزن اون همین یه ذره نقره رو داره شما بذار 10 شب به بعد که فقط حرفه ای های مثل خودت توی حراجی هستن بیا خرید کن بذار پلیر منطقه باهات حال کنه نه این که ازت شاکی شـه.
ادامه دارد.......
پی نوشت : خواهش می کنم اگه کسی میخونه یه اظهار نظری بکنه اگر هم کسی نمیخونه وقت نذارم. ممنون
سلام
اقا لطف کردید و وقت گذاشتید برای این مطالب مگه میشه دوستان مطالعه نکنن من خودم به شدت پیگیر این بحث هستم و به دوستان هم پیشنهاد دادم این تاپیک رو دنبال کنن با اینکه الان دارم 50 پلی میکنم بازی رو ول کردم دارم این پست جدیدتون رو میخونم
تاثیر مطالب شما به این حد بود که لیدر اتحاد مون امروز تو گارنا پیشنهاد داد که بچه ها رو به دسته های 5 تایی تقسیم کنیم با خودم فکر کردم گفتم این چیزا از مخ این لیدرمون در نیومده ها نگو اومده اینجا و مطلب رو ن تنها خونده بلکه داره اجراش هم میکنه
دوستان بیشتر موسس اتحاد هستن تا لیدر امیدوارم از مطالب استفاده کنن و ما هم در اینده شاهد لیدر های قوی از این تاپیک باشیم تا موقع بازی انقدر حرص نخوریم
اقا باز هم ممنون از مطالب و وقتی که گذاشتید
لیدر نه دف کورد ، نه پلنر ، نه لانچر حملات ، و نه مسئول اموزش ساید و نه ...
لیدری که بخواد همه این کارارو خودش انجام بده نمیتونه به اندازه کافی تاثیر گذار باشه ، لیدری مثل مدیر کلی هست که معاونت های خودش داره و معاونت ها هم کارشناس های خودشونو باید داشته باشند ، اینجا معاونت ها میشه دف کورد ، پلنر ، مسئول اموزش و ....
لیدر تصمیم گیرنده و مشخص کننده اهداف ساید ، کسی هست که باید از معاونت هاش کارای لازم رو بخواد و پیگیر باش
یه لیدر خوب کسی هست که :
تو سرور یه اکانت خوب داره (شما هر چقدرم سابقت خوب باشه تو سرور باید اکانتت خوب باشه تا مقبولیت داشته باشی)
ان تایم بالایی داشته باشه (نامه ها باید جوابد داده بشه ، تو ریدکال باید حضور داشته باشه تا با بازیکنا در ارتباط باشه و...)
پول خوبی داره و باید خرج کنه ( بتونه همر بخره، گلد بده به بازیکنا، پارکینگ جور کن و ....)
تجربشم ای بدک نباشه و یه سرور تو یه اتحاد خوب تموم کرده باشه و مشاورای خوبی و واسه خودش انتخاب کرده باشه
------
یادمه اولین نامه ای که از یکی از بهترین لیدرای دژکوب گرفتم اشاره میکرد به تنظیمات ساعت جهانی تا همه اکانت ها دارای ساعت یکسانی باشن ، اونجا بود که فهمیدم دژکوب یعنی زمان رو در اختیار داشتنش
یه لیدر خوب واسه زمان های مختلف بازی باید برنامه های مختلفی باید داشته باشه
قبل کتیبه :
تا قبل کتیبه ها باید بازیکناتون آموزش کامل دیده باشن و مهارت های کامل بازی و بلد باشن ، به روحیه همکاری و بازی تیمی رسیده باشن و تونسته باشین جذب حداکثری از کل بازیکنایی که ثبت کردن داشته باشین و از رها شدن اکانت ها و حذف بازیکنا تا جایی که میتونیین حلوگیری کنین ، به یاد داشته باشین همه بازیکناتون نمیتونن فوق العاده باشن از هر بازیکنی به اندازه پتانسیلش انتظار داشته باشین ولی از همه بازیکنان انتظار بازی گروهی وهمکاری در راستای کمک به ساید و در حد توانش داشته باشین
چه جوری روحیه همکاری و تو تیم تزریق کنین :
تو فروم اتحاد یه قسمت امتیاز بندی یا یه جایی که کیا عمل کردن به دستورات و کیا نه بذارین
از بازیکناتون بخواین یه مقدار منابع به هرکی که دوست دارن بفرستن خودتون تو اون نامه هم لینک اینکاریو که کردین بزارین (فرمانده اونیه که به نیروهاش بگه بیاید نه اینکه برین )
اگه سفارت تو ده خودتون نیست واسه بالا بردن سفارت درخواست منابع کنین
ازشون بخواین جاسوس تحقیق کنن و به عنوان نیروی کمکی به دههای بازیکنای دیگه اتحاد ارسال کنن
و هر روش دیگه ای که باعث ایجاد ارتباط بین بازیکنا و کمک به همدیگه باشن
مانع حذف پلیرها بشین:
بازیکنای با پتانسیل که توان مالی کمی دارن شناسایی کنین و به اونا گلد بدین(بهتر از این هست که مثلا 60 تومن بده اخر بازی یه همر بخری، با اون 60 تومن درست سرمایه گذاری کنه میتونه واسه اخر بازی به جا یکی، 3 تا همر داشته باشه )
کمکشون کنین ، مشکلاتشون و حل کنین ، قوانین ساید بنویسین ولی خودتون قاضی نباشین و قضاوت و به یه شورای 3 نفره بدین (قوانین واحه مشترک ، 15 کراپی ، ... )
اگه میتونن کنار اکانت اصلی یه اکانت دیگه هم بالا بیارن تا بعدا از دف یا پارکینگش استفاده کنن
بازی یه پروسه 1 سالست و حداکثر فشار نباید تو همون اول بازی به بازیکن وارد بشه ، مثل یه بازیکنی که داره واسه المپیک اماده میشه، بازیکن باید بعد 1 سال به نقطه اوج فشار خودش برسه بخواین از همون اول روش فشار بیارین ، نمیتونن تحمل کنن و ووقتی ببینین از کارو زندگی افتادن میرن رو حذف
به ریدکال حساس باشین تا دوستیها توش شکل بگیر
اموزش :
نقاط امنیتی تو نگهداری اکانت و اموزش بدین، و از سو استفاده های که وجود داره اگاهشون کنین
نیروی هجومی ، دفاعی ،جاسوس ، نحوه ساخت همر و رمر ، پروسه بازی (اخر بازی وهدف از بازی) ، تاسیس ده دوم ، بالا بردن پاپ اصولی ، بازرسی اکانت ها ، داشتن امار اکسلی از پیشرفت بازیکن ها و دادن برنامه واسه بازیکنای سرور اولی (بازم تاکید میکنم روشون فشار نیارین )
اینسرت ، حمله همزمان ، چیف ، کراپ لاک ، صفر کردن ده، فیک ، کتیبه ها ، ...
غارت و تاکید داشته باشین و روش حساس باشین
اماده کردن بازیکن واسه گرفتن کتیبه ها
اماده کردن بازیکنا برای شروع جنگ های فرا منطقه ای
مانور های نظامی داشته باشین هم فان هست و هم باعث امادگی میشه
واسه بعد کتیبه ها و پایان بازی .....
در آخر لازمه از امید خان تشکر کنم که بانی یه همچین محیطی شدن و همیشه در تلاش برای بهبود کیفیت سایت و بازیکنا هستن (الان بینم دلت میاد گلد ندی just kidding ;) )
علی پوآرو
درود به همه دوستان
خیلی دوست داشتم تجربه های کمی که توی این 7سال کسب کردم رو دسته بندی کنم و مرتب اینجا قرار بدم از روز استارت سرور تا روز 100شدن واندر و نحوه اداره ساید. اما متاسفانه ذهن به شدت درگیری دارم و 2روز هست دارم تمرکز میکنم روی این مطالب که بنویسم نمیشه. به هر روی هر دفعه میام یه نکته ای میگم و میرم شاید بعدها همین چرکنویس های اینجا رو مرتب کردم و به صورت یه مطلب کامل ارائه دادم.
پیشاپیش بابت پراکنده بودن مطالب پوزش میخوام.
با عرض پوزش بخشی از این مطالب تکراری هست ولی یه ذزه تهش رو اضافه کردم صلاح دیدم این بخش آموزش تازه کارها یه جا جمع بشــه؛ این آموزش تا زمان کتیبه ها هست اگر درست پیش برید زمان کتیبه به بعــد دیگه بچه هاتون حرفـه ای شدن!
1) اصلی ترین وظیفه یک لیدر جذب تمام بازیکن های فعال منطقش هست و تفکیک بازیکنان با تجربه از تازه کارها و انتقال تازه واردین به شاخه آموزش منطقه.
2) برنامه ریزی کلی برای منطقه
الف )کوتاه مدت : آموزش بازیکنان تازه وارد و ارائه برنامه به بازیکنان با تجربه.
آموزش به بازیکنان تازه وارد و جذب کردن این دسته از بازیکنان به بازی مهمترین وظیفه تیم لیدری هست.
باز هم تاکید میکنم تیم لیدری و نه تاپ لبدر ؛ این بخش به عهده لیدرهای شاخه ها هست که با توجه به سیاست کلی منطقه انجام میشه.
حالا این آموزش ها چی میتونه باشـه؟
اولین و مهمترین چیز که باید یاد بگیرن اینه که دژکوب یه بازی استراتژیک گروهی هست و در اون فرد یا یک اتحاد برنده نمیشه بلکه این منطقه و یا متا هست که برنده میشه.
دوم : بیان چگونگی بازی و آشنا کردن پلیر با واژگان دژکوبی از قبیل فارم، همر؛ آنویل و.......
سوم: آشنا کردن پلیرها با نحوه بازی هجومی و دفاعی و هدایت کردن اونها با توجه به تایم آنلاین بودن و مقدار گلدی که خرج میکنن به سمت ساخت دفاع یا ساخت همـر.
چهارم : ارائه برنامه آموزش بازی یعنی این که به ترتیب چه منابع و ساختمانهایی رو ارتقا بده و زمان بده بهشون حتما مثلا بگه تا فلان تایم باید این ها رو بسازی و در صورت رسیدن به تایم تشویق کنه مثلا میشه از هر منبع براش مقداری فرستاد.
نکته خیلی مهــم: از زبان تهـدید استفاده نکنید مخصوصا توی نامه های گروهی حالا بعدا میگم دلیلش رو
پنجم : ترویج بازی گروهی . به این صورت که میتونید هر 5اکانتی که تقریبا به هم نزدیک هستند توی یه گروه قرار بدید و توی اتحادتون چند تا از این گروه های 5نفره تشکیل بدید و توی فروم داخلی اتحاد براشون صفحه اختصاصی باز کنید که فقط خود اعضای اون گروه قابل بازدید باشه که با هم هماهنگی انجام بدن. میتونید حتی هر هفته بین این گروه ها رقابت ایجاد کنید و به گروهی که بیشترین پیشرفت رو داشتن پاداش بدید یا به شاخه های بالاتر منطقه منتقل کنید؛ اینجوری مجبور هستند به هم کمک کنن.
ششم : هر عملی عکس العملی داره یعنی تا شما به پلیرهای منطقه حال ندی اون ها هم به حرفت گوش نمیدن پس پلیرهای با تجربتون که غارت میکنن وهجومی کار میکنن رو موظف کنین بخش کوچیکی از غارتشون رو بدن به پلیرهای دفاعی ساز و تازه کار ؛ اون هم با برنامه . مثلا بیخودی هی mm ندین دفاع بفرستین فلان جا؛ پلیر میگه به من چه . اول بهش حال بدید بعد ازش حال بخواید. مثلا منابعی که غارتگرها میدن به پلیرهای اتحاد میشه سه،چهارمش رو بگید خرج پاپ بازیش کنه و بقیش رو فقط دفاع بسازه.
نکتـه مهـــم : دژکوب یک بازیه زمانبره و حدود یک سال هر سرور طول میکشه پس صبـــور باشیــد.
هفتم :از ماه دوم (هفته هشتم) به بعد شروع کنید به نشون دادن لینک ها از سرورهای مختلف لینک هایی که هم مدافع و هم مهاجم معلوم باشه و توضیح بدید که توی دژکوب هم کسانی که دفاع میسازن مهم هستند هم مهاجمین .
هشتم: برای هر بازیکن برنامه جدا داشته باشید با توجه به تایم آنلاینی و گلدی که میخره یه نسخه عمومی نپیچین برا همه
نهــم: به طور استاندارد برای کسی که نرمال بازی کنه با یه گلد کم بدون خرید اثر هنری و باسبک کلاسیک (گرفتن جشن توی تالار ) میشه هر 10 روز یه ده زد البته برا کسی که هزینه میکنه هر 5روز؛ پس توی ماه دوم هر بازیکن باید دست کم 5ده داشته باشه اگر نداشته باشه ضعف لیدری شماس دوست عزیز که یادش ندادی؛ این خیلی مهمه که بازیکنها تا هفته هشتم به 6 ده برسن چون تا زمان کتیبه ها حدود 45 روز مونده و میتونید به ازای هر 4تا ده که یه پلیر معمولی داره ازش بخواید توی یه ده با سربازخونه 20 دفاع بسازه بدون این که منابع کم بیاره برای پاپ بازیش
برای نیزه دار 340 تا منبع احتیاج داریم و در ساعت 24 تا میشه ساخت و در یک روز 576 تا
24*340=8160 یعنی در ساعت 8160 تا منبع نیاز داریم و هر ده 6-4-4-4 معمولی بدون هیچ پلاس و واحه ای در شرایطی که همه منابع 10 باشه در ساعت 4800 تا منبع تولید میکنه شما 4تا دهت باشه برا پاپ بازی 1.5 دهت هم باشه واسه دف سازی در روز 600تا نیزه دار میسازی بدون این که فشاری به پلیر بیاد حالا شما در 45 روز ضرب کن میشه 27000 نیزه دار از یه اکانت و از یه ده زرهش رو هم ببر رو 15 .
حالا این رو تعمیم بدید به دست کم 50 اکانت معمولیه سایدتون میشه 1.350.000 نیزه دار سطح 15. این جدا از اکانت هایی هست که به صورت حرفه ای و با هزینه کردن گلد دفاع میسازن. همین محاسبات رو برای گول و رومن انجام بدید عملا شما بدون هیچ هزینه زمانی و مالی 4.5 میلیون دفاع دارین از 150 اکانت معمولیه منطقتون که فقط از یه دهشون و توی 45 روز دفاع ساختند.
این عدد و رقم نه خوشبینانه هست نه رویایی باز اگر 15 روز رو هم کم کنیم که به هر دلیلی توی این 45 روز نسازه دفاع و 30 روز محاسبه کنید باز هم حدود 2.8 میلیون دفاع ثابت دارید که بعد کتیبه ها پخش میکنید روی کتیبه ها تون و دیگه نیاز نیست با هر اتک تنتون بلرزه و هی کتیبه جابجا کنید.
نکتـــه مهــــــــــــــــم : میبینید نیـازی نیست که خودتون 10 تا اکانت مولتی داشتـه باشید ؛خودتون روی یه اکانت وقت بذارید و اون زمانی که برای مولتیاتون میخواین بذارین نصفش رو بذارین واسه پلیرهای منطقه؛ بیشتر هم منافع داره براتون.
این مبحث آموزش تازه کار ها تا اینجا تموم میشه چون بعدش دیگه حرفه ای شدن. در ادامه اون پست های نصفه و نیمه رو هم تکمیـل میکنم!
درود
این یه اکانت هست که سرور e1 هفتـه 14 ثبت نام کرده
الان 12 روزه که داره بازی میکنه و 2روز دیگه میتونه ده2 رو بزنه یعنی 14 روز ولی از ده دو به بعد دیگه 10 روز یه ده میشه زد البته اینجا هم میتونست ولی تایم آنلاینیش به شدت پایینه و جمعه ها هم نیست 2روز هم این وسط ها اصلا آن نشد.
همینطور که در عکس پایین میبینید توی 10 روز 320 تا پیاده هم داره و چند تایی هم تلفات داده به غیر از گلدی که خود سایت میده یه دونه گلد یا سیلور هم نخریده
باز در عکس پایین میبینید که منابع هم سرریز داره با این که نیرو در ساخت داره پاپ بازیش هم داره میکنه.
پس با یه آموزش صحیح میشه از کسی که مثل این دوست من که تا حالا اصلا دژکوب ندیده بود هم یه بازیکن ساخت؛ فقط یه ذره همت مضاعف میخواد.
نکتــه خیلی مهــم: این پلیر هست که به یه اکانت مقبولیت میده ونه اکانت به پلیر.
تاپیک بسیار خوبی هست. کارهای خوبی میشه اینجا انجام داد. دارم با بچه های تیم فنی خودمون صحبت میکنم که اگه بشه یه جور مجله آموزشی ایجاد کنیم.
اینجا هم به زودی مطالی بسیار خوبی میزارم در ادامه صحبت های شایان عزیز.
فقط یه تقاضایی هم دارم: اگه ادمین های عزیز فرصت دارن، لطف کن تحربیاتشون رو به تحریر در بیارن و اینجا قرار بدن. من هم لینک این تاپیک رو چند روز دیگه در کل سرورهایی که بازیکن داریم اونجا، پخش میکنم که بیان ملت بازدبد کنن و بخونن
تشکر ویژه از شما و آقای علی پوارو و آقا شایان عزیز و همچنین سایر دوستان که در این تاپیک ارزشمند فعالیت می نمایند
ما منتظریم باقی دوستان هم تجربیاتشون رو به اشتراک بگذارند ، بعد بصورت دسته بندی شده ، از تمامی راهنمایی های دوستان استفاده کنیم و تاپیک رو بصورت یک تاپیک جامع تبدیل کنیم و لینک تاپیک رو در تمامی سرورها قرار بدیم
درود این بخش رو میخوام یه ذره بازش کنم یه توضیح کوچیک بدم روش
چهارم : ارائه برنامه آموزش بازی یعنی این که به ترتیب چه منابع و ساختمانهایی رو ارتقا بده
ببینید این 2تا اکانته از یه سرور ؛ یه ساید ؛ یه منطقه و یه اتحاد
میبینید اولی 3تا ده و 1883تا پاپ داره و دومی 5تا ده 1744 تا پاپ ؛ چه جوری میشه اون تعداد ده کمتر ولی پاپ بیشتر و دومی 5تا ده و پاپ کمتر
یه نگاه به زمان ثبت نام 2تا اکانت میندازیم.
این اولی این هم دومی.
با توجه به UIDدو تا اکانت اولی 2.5ماه زودتر یعنی اوایل سرور ثبت کرده و دومی که من باشم خوب هفته 11 ثبت نام کردم . حالا چرا اون 3تا ده داره علی رغم جمعیت بیشترش و من 5تا ده با جمعیت کمتر.؟ تازه من به سبک کلاسیک با جشن ده میزنم نه با اثر هنری.
این یعنی تازه کاره و کسی بالا سرش نبوده و هرچی خواسته ساخته توی دهاش ساختمونهای بی ربط و غیر ضروری و اگه بشه توی دهش رو نگاه کرد حتما توی هر 3تا دهش از همه نیرو ها یه 40تا 50 تا ساخته و برا خودش خوشحاله. اما از اون طرف اکانت ما فقط پاپ مفید زده یعنی چی ؟
اول یه عکس از بیرون و داخل یکی از دهکده هام میذارم تا متوجه شید
یعنی فقط منابع 10 کردم هیزم شکن سطح 10 (62500*4 میشه 250کی)
+ خشت سطح 10(62500*4 میشه 250کی)
+ آهن سطح 10 (67500*4 میشه270 کی منبع)
+ گندمـزار سطح 10 (62500*6 میشه375کی منبع)
+ کارخونه ها چوب بری و آجر پزی و آهنگری هر کدوم 25000منبع
+ آسیاب ( 57000منبع) +نونوایی(115200 منبع) به این ها اضافه کن یه
عمارت قهرمان سطح 10 (114200 منبع) واسه گرفتن یه واحه 25% اگه یادتون باشه بالا گفتم که جشن هم میگیرم پس
1تالار سطح 1(4500منبع) هم نیاز دارم که پیش نیازش دارالفنون سطح 10 ( 19700منبع)
که این هم پیش نیازش یه سربازخونه سطح 3 (2900 منبع) هست انبار هم 14 (46000منبع) و انبار غذا هم 12( 17700منبع) کفایت میکنه
ساختمون اصلی هم 10 (7400 منبع) میکنیم و یه بازار واسه تعدیل کردن که من تا سطح 10 میبرم(13000) بالا
ویه اقامتگاه سطح 10 (60000منبع) + 3تا دون مهجر (25000*3 میشه 75000منبع)
که جمع اینها میشه 1،700،000 منبع.
حالا من الان 4تا ده دارم که ده اول و 15 کراپی و منابع سرشار غارت رو هم میذارم واسه کراپ آپ کردن کپ و نیرو سازی و جشن.
منابع ده 3و 4 رو تزریق میکنم به ده 5 واسه ارتقا هر ده 6*4*4*4 با یه واحه 25% در ساعت 6250 تا تولید داره ضربدر 2که کنی میشه 12500 واسه 1ساعت توی 2تا ده ضربدر 24 کنی میشه 300،000تا واسه 1 روز اگه این رو در 6 روز ضرب کنی میشه 1،800،000 تا منبع حالا میگم چرا 6 روز . با این محاسبات 1.8میلیون منبع داری توی 6روز وبرای تکمیل دهت 1.7 نیاز داری 100کی هم اضافه داری.
حالا چرا 6 روز ؟ اگه همین جور که من گفتم ده رو بکشی بالا الان باید 1200تا امتیاز فرهنگی داشته باشی و 400 تا هم از کلاه تریبون اضافه میشه که میشه 1600تا توی 4تا دهت هم داری جشن میگیری میشه 2000تا که مجموعش میشه 3600 تا در روز. حالا ده 5 امتیاز فرهنگیش 43000تاس و ده 6 امتیاز فرهنگیش 65000تا پس 22000 تا کم داریم حالا این 22000تا تقسیم بر 3600تا در روز کنی میشه 6.1 روز پس بعد 6روز هم دهت تکمیله هم امتیاز فر هنگی داری واسه ده 6.
توی پست قبلی گفتم 10 روز میبینید تمام جوانب سنجیده شده پس میشه 6روزه ؛ 10 روز برای کسیه که تایم آنلاینیش کمـه.
می بینید بازی به همین راحتیه مشروط بر این که با حساب و کتاب به بازیکن هاتون آموزش بدید.
یه نکته که دوستان غلط گیر معمولا میان میگن اینه که شما گلد داری ما گلد نداریم.
بله عزیزم من گلد میزنم ولی به غیر از یه پک 250 تایی که فکر کنم میشه 16 تومن دیگه نخریدم اون هم واسه کلوپ طلایی وفارم لیست و این حرفها بقیه گلدم رو از خود سرور و حراجی تامین کردم.
من معمولا توی زمانهای مختلف روی اجناس پر طرفدار مثل قفس،پماد ،نوار زخم و از همه مهمتر اثر هنری چکش میزنم تا دستم بیاد چه زمانی حراجی خلوته و ارزون و کی حراجی میشه بازار مکاره و شلوغ و گرون . توی ارزونی میخرم و توی گرونی میفروشم اینجوری گلد اکانت رو تامین میکنم.
اینها رو ببینید
http://8pic.ir/images/16my56uad9c8gigw4h8z.jpg
http://8pic.ir/images/mg2aj1m10k672wey0lpq.jpg
http://8pic.ir/images/fzlb9ackazptp0e2ajuy.jpg
اینها فروش بود
یه نمونه هم از خرید میذارم
میبینید 39تا قفس خریدم 212 سکه یعنی هر قفس میشه5.4 سکه و توی لینک بالا 50 تا قفس فروختم 1200 سکه یعنی هر قفس 24 سکه یعنی 4.5 برابر سود کردم.
حتی شده اثر هنری 1800تا خریدم 15000تا فروختم.
میبینید به جای غر زدن میشه بازی کرد و از بازی لذت برد.
سربلنـد، پیـــروز ودنباله دار باشید.
پی نوشت : این پست خیلی بهتر بود اما دفعه قبل تاارسال کردم از سایت پرت شدم بیـرون http://www.pic4ever.com/images/4fvgdaq_th.gif
سلام و وقت بخیر به همه دوستان که زحمت می کشن
یه خواهشی دارم اینکه به جای اینکه مطالب بسیار طولانی بزارید سعی کنید از 0 به 100 برسید.
نه اینکه از 25 به 50 و از 75 به 100 . این وسط ممکن هست خیلی از مطالب ایراد داشته باشه و چون به این صورت گفته شده نفر بعدی نمیتونه اصلاح کنه
بهتر هست به جای نوشتن اعداد و عکس زیاد از فرمول های ساده نا نوشته بازی استفاده بشه. به طور مثال تو یه جدول بیارید که چه ساختمون هایی تا چه سطحی ساخته بشه . بعد وقتی به این سطح رسیدن این مقدار امتیاز میدن و ساختمون های بعدی به چه صورت..
همین الان در عکس هایی که بعضی از دوستان گذاشتن برای آموزش ایراد هایی هست. چه بهتر که با اصول آموزش بدین تا یه پلیر جدید مثل من درست و اصولی بازی رو فرا بگیرم و بتونم به دیگران نیز آموزش بدم.. و چه بهتر که مفید و مختصر باشه تا بشه در mm و فروم داخل بازی نیز استفاده بشه.
با تشکر
سلام
ممنون از دوستانی که زحمت کشیدن و تجربه های خودشونو در اختیار بنده فارم و دوستان قرار دادن ...
فقط خواستم یه نکته ای رو یادآور بشم اونم اینکه توی این سرورایی که تعدد پلیر کمه و یکی از راه های برتری نسبت به ساید های داشتن پلیرهای بیشتر ( حتی تازه کار و دف ساز ) به دوستان پلیر و حتی لیدر ها توصیه می کنم در حین فارم یابی و چک کردن گزارشها دقت کنن اگه پلیری در حال پیشرفت و مقابله کردن با اتک های شماست به جای عصبانی شدن و حملات شدید تر که منجر به آسیب بیشتر به اکانت خودتون میشه ( چون مدافع چیزی برای از دست دادن نداره ) با یه نامه نگاری و ایجاد دوستی و دعوت به اتحاد به اون پلیر برنامه هایی که در بالا داده شد رو بدین ... حتی هم که شده کمک کنین تا بتونه خودشو بکشه بالا .
مثلا اکانت ما توی سرور اف3 چون می دونستیم از نظر تعداد پلیر نسبت به 3 ساید دیگه کمتریم سعی کردیم حداقل دورو بر خودمون کسایی که تایم آنلاین بالای یکی دو ساعت داشتن رو حفظ کنیم و بهشون برنامه بدیم ... مثل دوستمون که گفتن بهشون منابع دادیم و براشون گلد هم گرفتیم ... اینجوری به جای مولتی اکانت بازی هم اونا از بازی لذت میبرن و هم ما دف سایدمون قوی تر میشه ...
مثلا یه کاری که ما کردیم تو همین سرور رفتیم تو یه اتحادی که 8-7 تا پلیر تک ده یا 2 دهکده ای توش بود . در حالی که فک کنم اکانت ما 8-7 تا ده داشت . یه سری پلیر رو شناسایی کردیم و با جانشینی و در اوردن تایم آنلاینشون در روز بهشون برنامه دادیم . به همه هم گفتیم هرکس منابع خواست نامه بده . سعی کردیم بچه ها همه بیان بالا با بازیشون . یا مثلا براشون جایزه گذاشتیم 1 میلیون منبع در ازای ساخت 20ک دف . الان پسورد جانشینی اکانت ها رو داریم و مشکل دفاعی آنچنانی نداریم . این در حالیه که تو اتحاد ما 5-6 تا اکانت همر ساز هم داریم . تقریبا با این کارمون یه اتحاد 30 نفره به سایدمون اضافه کردیم.
ایِِِـــــــــّــــــــام بکـــــــــــــام
درود
دوست عزیز حق با شماس مطالب یه مقدار پراکنده بیان میشه و خیلی سعی میکنم توی پست هام رعایت کنم این مطالب رو اما وقتی شروع میکنم پست بذارم یه سری سرفصل برا خودم انتخاب میکنم که بگم منتهای مراتب هر سرفصلی رو که میام توضیح بدم هی توش مطالب جدید به ذهنم میرسه و قضیه بسط پیدا میکنه البته یه دلیل دیگش هم اینه که من از محل کارم پست میذارم و ذهنم متمرکز نیست اگه خدا بخواد توی تعطیلات وقت و ذهنم آزاد میشه نظم بیشتری میدم به مطالب.
نکته بعدی هم اینه که این مطالب که اینجا قرار میدم تجربیاتی هست که خیلی نا چیز یاد گرفتم و دارم انتقال میدم به لیدرها نه پلیرها که تازه میخوان یاد بگیرن؛ من کلیت رو که چه باید کرد رو به لیدر میگم مسلما اون لیدر بازی بلد هست و میتونه طبق اون اولویت به پلیرهای تازه کار بازی یاد بده.
برای بازیکن هایی که تازه میخوان شروع کنن هم با هماهنگی مدیران بخش آموزش قرار شده 3تا تاپیک تخصصی نحوه بازی با هر نژاد بنویسیم و توی فروم قرار بدیم و این تاپیک ها که خیلی محکم نیست حذف بشه.
کمی به ما زمان بدید تا عید.
ممنون که پیگیری میکنید مطالب رو و پوزش از همه دوستان که مطالب نصفه مونده ؛ یه ذره آخر سال هست و سر من شلوغه کمتر وقت میکنم پست بذارم.
سربلنـد؛پیـروز ودنبالـه دار باشید.
درود
بعد از مدتها یه روز جمعه توی خونه بودم و نشستم یه نگاه به این تاپیک انداختم و دیدم کسی ادامش نداده برای همین با اجازه بازیکن های قدیمی تر این بخش رو ادامه میدم.
با توجه به مطالبی که در پست های قبلی نوشتم حدود کار برای یک لیدر موفق تا زمان کتیبه ها مشخص شد. یعنی یک لیدر با این چند پست میتونه بفهمه از اول سـرور تا زمان کتیبه ها برای راه انداختن منطقش چه کارهایی باید بکنـه.
حالا برسیم به کتیبه ها و نحوه استفاده و چرخش موثر اونها در یک ساید
قبل از ورود به بحث اصلی انواع کتیبه های بازی و اثراتشون بر اکانت رو یک بار با هم مرور کنیم.
1) کتیبه استحکام یا همون معماری
این کتیبه در 3اندازه
کوچک : استحکام دیوار و ساختمانهای داخل دهکده رو 4برابر میکنه و فقط بر روی دهکده ای که قرار داره تاثیر داره و نیاز به خزانه سطح 10 داره
بزرگ : استحکام دیوار و ساختمانهای داخل دهکده رو 3 برابر میکنه و بر روی تمام دهکده ها تاثیر و نیاز به خزانه سطح 20 دارد.
منحصر :استحکام دیوار و ساختمانهای داخل دهکده رو 5 برابر میکنه و بر روی تمام دهکده ها تاثیر و نیاز به خزانه سطح 20 دارد.
2) چکمه خدایان
این کتیبه هم در 3اندازه
کوچک : سرعت حرکت لشگریان را دوبرابر میکند و فقط بر روی لشگریان ده خود موثر است و نیاز به خزانه سطح 10 دارد
بزرگ : سرعت حرکت لشگریان رو 1.5 برابر میکند وبرروی لشگریان تمام دهکدها موثر است و نیاز به خزانه سطح 20 دارد
منحصر: سرعت حرکت لشگریان رو 2 برابر میکند وبرروی لشگریان تمام دهکدها موثر است و نیاز به خزانه سطح 20 دارد
3)چشمان عقاب
این کتیبه هم در 3اندازه
کوچک : قدرت جاسوسان رو 5 برابر میکند هم درحالت تهاجم و هم در حالت تدافعی و فقط برروی جاسوسان دهی که در آن قرار دارد موثر است و نیاز به خزانه سطح 10 دارد
بزرگ : قدرت جاسوسان رو 3 برابر میکند هم درحالت تهاجم و هم در حالت تدافعی و فقط برروی جاسوسان تمام دهکده ها موثر است و نیاز به خزانه سطح 20 دارد
منحصر : قدرت جاسوسان رو 10 برابر میکند هم درحالت تهاجم و هم در حالت تدافعی و فقط برروی جاسوسان تمام دهکده ها موثر است و نیاز به خزانه سطح 20 دارد
4) مرتاض بعضی ها هم میگن رژیم
این کتیبه هم در 3اندازه
کوچک ) این کتیبه مصرف گندم لشگریان رو به نصف کاهش میدهد و تاثیرش صرفا برروی دهکده ای هست که در آن قرار دارد والبته واحه های مربوط به همون دهکده و نیاز به خزانه 10 دارد.
بزرگ : این کتیبه مصرف گندم لشگریان رو به سه چهارم تقلیل میدهد و اثرش برروی تمام دهکده ها و واحه های اکانت میباشد و نیاز به خزانه سطح 20 دارد.
منحصـر: این کتیبه مصرف گندم لشگریان رو به نصف تقلیل میدهد و اثرش برروی تمام دهکده ها و واحه های اکانت میباشد و نیاز به خزانه سطح 20 دارد.
جنگ آموز
این کتیبه هم در 3اندازه
کوچک : زمان ساخت نیروها در ساختمانهای نظامی رو به نصف کاهش میدهد و فقط برروی دهکده ای که در آن قرار داد موثر است و نیاز به خزانه سطح 10 دارد.
بزرگ : زمان ساخت نیروها در ساختمانهای نظامی رو به سه چهارم کاهش میدهد و برروی تمام دهکده های اکانتی که قرار داد موثر است و نیاز به خزانه سطح 20 دارد.
منحصـر : زمان ساخت نیروها در ساختمانهای نظامی رو نصف کاهش میدهد و برروی تمام دهکده های اکانتی که قرار داد موثر است و نیاز به خزانه سطح 20 دارد.
کتیبه انبار برتر
این کتیبه در 2 اندازه
کوچک: برای ساخت انبارهای بزرگ در دهکده ای که در آن قرار دارد موثر است و نیاز به خزانه سطح 10 دارد
بزرگ : برای ساخت انبار بزگ در تمام دهکده های اکانت موثر است و نیاز به خزانه سطح 20 دارد
کتیبه گیج کننده
این کتیبه در 3 اندازه
: کوچک : این کتیبه ظرفیت مخفیگاه را 200 برابر میکند و هدفگیری را تصادفی ، فقط برروی دهکده ای که قرار دارد موثر است . البته خزانه و شگفتی جهان را میشه هدف گرفت نیاز به خزانه سطح 10 دارد
بزرگ : ظرفیت مخفیگاه را در تمام دهکده ها 100 برابر و هدفگیری را تصادفی میکند البته خزانه و شگفتی را میتوان هدفگیری کرد
منحصر: ظرفیت مخفیگاه را 500 برابر و هدفگیری را تصادفی میکند البته شگفتی جهان رو میتوان هدف گرفت.
و در نهایت
کتیبه احمق ها
که در 2 اندازه
کوچک: این کتیبه در هر 24 ساعت اثرش تغییر میکنه و میتواند به هرکدام از کتیبه های بالا به غیر از انبار برتر تبدیل شود و نیاز به خزانه سطح 10 دارد فارغ از این که آیا تاثیرش کتیبه کوچک، بزرگ و یا منحصر باشد .
باید توجه داشت که این کتیبه علاوه بر کتیبه های نرمال ، اثر معکوس هم خواهد داشت یعنی ممکن است تبدیل به مرتاض معکوش شده و به جای نصف کردن مصرف گندم ، آن را 2برابر کند، پس باید حواستون بهش باشه
منحصر: این کتیبه در هر 24 ساعت اثرش تغییر میکنه و میتواند به هرکدام از کتیبه های بالا به غیر از انبار برتر تبدیل شود و نیاز به خزانه سطح 20 دارد فارغ از این که آیا تاثیرش کتیبه کوچک، بزرگ و یا منحصر باشد .
تفاوتش با احمق کوچک در این هست که همیشه جنبه مثبت کتیبه ها رو خواهد داشت و هرگز اثر معکوس ندارد.
میدونم که همه بلد بودند و تکرار مکررات بود ولی بد نبود یه بار تکرار بشه در پست بعدی به بررسی جزییات هر کتیبه و نحوه چرخش و استفاده بهینه از اون اکانت خواهم پرداخت.
سربلنـد،پیــروز ودنباله دار باشید
مباحث خیلی خوبیه و امیدواریم دوستان با تجربه دیگه هم به بحث ملحق بشوند و تجربیات خودشون رو در اختیار دیگران بگذارند
درودی دگر باره
1) کتیبه استحکام یا همون معماری
الف) کوچک : یکی از کاربردیترین کتیبه ها توی بازی همین کتیبست . به ویژه برای این سرورها که تعداد پلیر ها کم هست و اصولا ساختن دفاع یه ذره اذیت میکنه بازیکن ها رو.
متاسفانه من میبینم که توی این سرورها معماری کوچیک تا آخر سرور روی زمین میمونه به 2تا عکس پایین توجه کنید تا بقیش رو بگم
این بدون کتیبه معماری کوچک هست
این با کتیبه معماری کوچک هست.
تفاوت رو میبینید ؟ شما برای دیوار کردن یک همر مشابه 30 کیلو دفاع کمتر نیاز خواهید داشت.
آیا به نظر شما نمی ارزه زمان کتیبه ها یه لنگه دمپایی پرت کنیم یه معماری کوچیک بزنیم؟ این در حد یه اتک یه همر کوچیک بود و یه دفاع کم.
یه مثال بهتـر میزنم فرض کنید شما بیگ همـر سرور هستید و اومدن صفرتون کنن
بدون معماری
حالا با معماری
تبریک میگم شما فقط با یک کتیبه معماری کوچک بیگ همرتون رو حفظ کردید. تازه 5تا همر خوب رو هم دیوار کردید.
معماری بزرگ و معماری منحصر همین تاثیر رو دارن حالا با کمی بیشتر یا کمتر، که میتونید با استفاده کی ری لویید محاسبه انجام بدید.
(علی پوآرو آموزش کی ری لویید قول داده بودی چی شد؟)
فکر میکنم به اندازه لازم در مورد معماری صحبت شد
فردا شب میریم سراغ کتیبه بعدی .
ممنون میشم دوستان دیگه هم همکاری کنن.
سربلـند،پیـروز و دنباله دار باشیـد
شایان جان معماری کوچیک هم در نوع خودش خوبه یعنی کلا همه کتیبه ها خوبه های خاص خودشون رو دارن نمیشه گفت کتیبه ای بدرد نخوره!
ولی معمولا روی بیگ همر جنگ آموز ثابت گذاشته میشه و بهترین ترکیب برای حفظ بیگ همر استفاده از کتیبه چشمان عقابه بزرگه( الان دیگه همه پلیر ها با پدیده فیک هیرو آشنا هستن و با کمی درایت میشه تشخیص داد چه همری در حال اومدن به سمت بیگ همر هستش!) و بعد از چشمان هم من ترجیح میدم گیج یونیک رو اکانتم باشه تا خیالم از پلن چیف راحت باشه اولویت بعدیم هم چشمان کوچیک در صوت جابجایی جنگ کوچیک و بعد از اون معماری کوچیکه!
در صورتیم که جنگ یونیک داشته باشم اولویت اول چشمان یونیکه بعدش معماری کوچیک
بازم ممنون از توضیحاتت برای جذب پلیر و هدف آموزشیت :)
درودی دگر بار بر بازیکنان محترم
کتیبه بعدی که بررسی میکنیم
کتیبه چکمه خدایان هست
کوچک : سرعت حرکت لشگریان را دوبرابر میکند و فقط بر روی لشگریان ده خود موثر است و نیاز به خزانه سطح 10 دارد.
یکی از استراتژیک ترین کتیبه های بازی همین کتیبست. چرا؟
الف) خفت کردن: معمولا توی هر سرور لیدر با برنامه قبلی یه اکانت گول رو از اول بازی توی یکی از دهکده هاش رعد میسازه و چون سرعت رعد در شرایط معمولی هم سرعتش بالاست ،( 19 خونه در ساعت) و یه چکمه کوچیک میندازن زیر پاش و معمولا با یه اکانت رومن که اون هم با برنامه ردیاب(جاسوس) ساخته و چشم عقاب گذاشتند روش (در مبحث چشم عقاب بیشتر توضیح میدم) هماهنگ میشن و اون اکانت جاسوس شروع میکنه به جاسوسی از دهکده ها و واحه های ساید مقابل و معمولا هم جوری ارسال میکنه که لینک جاسوسی حدود ساعت 1.5 تا 2 صبح به بعد برسن به تارگت مورد نظر و در صورتی که نیروی اونجا پارک بود اکانت گول با رعد هاش و چکمه موصوف به سرعت اقدام به خفت میکنه.
ب) صفـر کردن همـرهای ساید رقیب: معمولا 2تا چکمه میبرن توی 2تا اکانت که کاتای مناسب دارن و به راحتی میشه کپ یا نانکپ از حریف صفر و یا چیف کرد.
درکل با چکمه میشه پلن های چریکی وبا سرعت بالا استفاده کرد.
چکمه بزرگ و منحصر کاربردی مشابه هم دارن فقط کمی توی سرعت با هم متفاوت هستند.
معمولا این دو چکمه(بزرگ یا منحصر) روی اکانت هایی قرار میگیرن تایم آنلاینی بالا دارند و توی حداقل 2یا 3تا دهشون همر جنگی دارند ( بدیهیست که یه لیدر با تجربه از اول سرور یه اکانت رو ترجیحا نزدیک مرز مخصوصا نژاد یاغی برای این مهم آماده کرده) ، این اکانت به هیچ وجه نباید همر سنگین یا به قولی واندرزن داشته باشه چون تامین گندم سخت میشه، با این اکانت و با کمک اکانت های که چکمه کوچیک دارند میشه پلن های ترکیبی خوبی رفت.
این اکانت چون میتونه از هر دهی با استفاده از چکمه سریعتر برسه به تارگت میتونه همزمان روی تارگتهای مختلف کاتا لانچ کنه و عصای دست تیم پلنری باشه .
در مجموع برای یه لیدر و یه پلنر خلاق داشتن 3تا چکمه حالا فرق نمیکنه کوچیک و بزرگ و منحصرش که البته منحصر باشه که خیلی بهتر، حکم الماس رو داره و خیلی راحت میتونه توی میدگیم دست کم شبی 3تا کپ یا نانکپ رو چیف یا صفر کنه.
متاسفانه من در تمام سرورهای اینجا فقط دیدم لیدرها چکمه بردن توی دهشون و دارن غنیمت گیری میکنن با چکمه و بعضی جاها دیدم چکمه بزرگ نداشتند یه لیدر 2تا چکمه کوچک گذاشته توی 2تا دهش و فقط داره غنیمت گیری میکنه تا این که پلن بـره.
فکر میکنم یه توضیح اجمالی در مورد چکمه داده شـد.
در این مرحله صرفا یه توضیح کوتاه درباره کتیبه ها داده میشه و بعد از پایان تمام کتیبه ها میریم توی بحث پرسش و پاسخ .
سربلنـد،پیـروز ودنباله دار باشیـد.
شایان جان اشاره ای به آپ کردن منابع فیدر ها کردن ولی متاسفانه به موثرترین ترتیب آپ کردن منابع هیچ اشاره ای نکردن :
http://dejkoob.ir/kirilloid.ru/villages...10,10,10&fs=31
حیلی بهتره که با استفاده از جدول این سایت منابع توی دها آپ بشه و توی سرور های نرمال علاوه بر رشد سریعتر موجب کاهش مصرف گلد برای تعدیل هم میشه
شاید خیلی از تازه کار های دژکوب که علاقه به پاپ بازی دارن چون گندم زار پاپ خیلی کمی نسبت به سایر منابع میده علاقه ای به آپ کردن نداشته باشن ولی با آنالیز این لینک به اهمیت گندمزار پی میبرن
احسان شانیز
درودی دگر بار بر بازیکنان محترم
کتیبه بعدی که بررسی میکنیم
کتیبه چشمان عقاب هست
با توجه به این پست حرفی دیگه باقی نمیمونه
دم علی پوآرو هم گرم
فقط یه کوچولو بگم که معمولا یه اکانت رومن رو با توجه به سرعت جاسوسش یه لیدر برنامه ریزی میکنه که صرفا جاسوس بسازه تا بتونه آمار کل ساید رقیب رو دربیاره و با هماهنگی با اون اکانت گول که چکمه داده بهش خفت های زیبایی میشه انجام داد
کتیبه بعدی که بررسی میکنیم
کتیبه مرتاض یا رژیم هست
این کتیبه ایست که کاربرد جمعی داره یعنی اختصاص به اکانتی که این کتیبه روش قرار گرفته نداره خیلی هم نحوه استفادش ربطی به کوچک و بزرگ و منحصرش نداره.
اصل کاربرد این کتیبه به این صورت هست که میبرن روی اکانتی که تایم آنلاینی بالایی داره مقدار مناسبی دفاع روش قرار میدن و معمولا همر های یک یا دو تا اکانت روش پارک میشه و با توجه به این که مصرف گندم رو کم میکنه اکانتی که نیروهاش رو پارک کرده موظف هست به اندازه گندم مورد نیازش منابع برسونه به اکانت مرتاض یعنی مثلا اگر 100 کی گندمخور شما روی مرتاض پارک کردی موظف هستی روزانه 1.2 م منابع بفرستی برای اکانت مرتاض اینجوری روزانه 1.2 در مصرف منابع اکانتت و در کل منطقه صرفه جویی شده
معمولا قدیمتر ها یه اکانت یا دو اکانت میرفتن ته نقشه بازیشون رو ادامه میدادن و مرتاض میرفت روی اونها و عملا حکم پارکینگ رو داشتند.
این روال کلی هست و البته با توجه به این که توی این سرور ها که بازی میکنیم معمولا هر اکانت 2تا همر سنگین و یه همر نیمه سنگین داره عملا همون استفاده تیمی رو یک اکانت به تنهایی داره انجام میده چون عملا گندم 3همر رو داره تامین میکنه.
بزرگ و منحصر یه جای دیگه هم به کار میان و اون هم زمان واندر هاست، که خوب میشه با توجه به این که ده واندر پیش فرض مرتاض هست و مصرف گندم توش نصف هست با یه مرتاض منحصر باز هم نصف کرد مصرف رو ودفاع سنگینی روی واندر نگهداری کرد و عملا تبدیل میشن به برگ برنده ساید.
مطلب دیگه ای به ذهنم نمیرسه در مورد این کتیبه در مجموع از کتیبه های بسیار موثر بر بازی هست این کتیبه.
کتیبه بعدی که بررسی میکنیم
کتیبه انبار برتر هست
همونطور که همه میدونید برای ساخت انبار بزرگ، نیاز به این کتیبه داریم .
اینجا لیدر باید یه ذره درایت داشته باشه و بتونه اولویت بندی کنه ، دو تا کتیبه هست که باید بچرخه بین اعضا، انبار و جنگ آموز.
اولویت چرخش کتیبه انبار با کسانی هست که
الف: همر سنگینتر دارند (نسبت به زمان بازی) چون گندم منفیشون اذیت میکنه توی اون مقطع
ب: کسانی که کراپ های کپشون رو به سطح 16 رسوندن، چون برای ارتقای بیشتر نیاز به انبار بیشتر دارند.
( بازیکنی که انبار رو میدید بهش حتما گلد داشته باشه)
بزرگواری بفرمایید یه مقدار حرفه ای کتیبه انبار رو بچرخونید معمولا یک روز غیـر فعال و نهایت 3روز فعال بهترین نحوه چرخش کتیبه هست.
دوستان عزیز توجه کنن که اول یه دور بدید بچه ها کپ رو انباراشون رو بسازند بدن به نفر بعدی ، ترجیحا یک اکانت هی توی دهکدهای مختلف نچرخونه ، به این بهانه که اینجا همر دارم ؛اونجا همر دارم.
برای کسانی که توی چند تا ده نیاز به انبار بزرگ دارند ، انبار برتر بزرگ رو ارائه بدید.
از اونجایی که هزینه ساخت خزانه 20 سنگین هست بهتر اینه که یک اکانت که از مرکز دور هست توی یک فیدر خزانه 20 کنه و همه برن به نوبت انبار رو چیف کنن.
این کتیبه یکی از کتیبه هاییه که کارگروهی میطلبه یعنی این که برای بالا رفتن سرعت ساخت و چرخش زودتر کتیبه لیدر باید چند تا فیدر از بازیکنهای دیگه برای غارت بازیکنی که انبار یا جنگ آموز داره؛ آماده کنه و در اختیارش قرار بده.
فکر میکنم در مورد این کتیبه و نحــوه چرخوندن اون هم توضیح اجمالـی داده شد.
کتیبه بعدی که بررسی میکنیم
کتیبه جنگ آموز هست
پیش نیاز : کتیبه انبار برتر + گلد
قبل از این که کتیبه جنگ آموز رو به بازیکنی بدید ترجیحا انبار برتر بهش داده باشید که منابع بیشتری رو بتونه ذخیره کنه تا زمانی که جنگ آموز میاد دستش بتونه سریعتر ساخت نیرو رو انجام بده .
در زمانهای قدیم که تعداد پلیر زیاد بود قانون 1 روز غیر فعال و نهایت 3روز فعال در مورد کتیبه جنگ آـموز کوچیک صدق میکرد .
یعنی یه لیدر باید جوری زمانبندی میکرد که به هر بازیکنش نهایت 4روز بیشتر جنگ آموز نده .
زمانی که جنگ آموز دست بازیکنی میاد قانون پوش باید درمورد اون بازیکن رعایت بشه. یعنی روال بر این هست که تمام بازیکنها یک اتحاد منابع یکی از دهکده هاشون رو از طریق بازار با تاجر و یا این که با غارت کردن به بازیکنی برسونن که کتیبه جنگ آموز دستش هست.
باز در گذشته چون کتیبه باید زود میچرخید و میرفت دست نفر بعدی قانون نانوشته ای داشت برای شارژ نیرو که اول کارگاه رو به مدت 2ماه روشن میکردند بعد اگه هنوز منابع و زمان میبود سرباز خونه و اصطبل رو راه مینداختند .
جنگ آموز بزرگ یه ذره از نظر کارکرد بین لیدر های مختلف اختلاف هست، البته در زمان سرورهای کلاسیک (ورژن3.6) چون تعداد پلیر خیلی زیاد بود از جنگ بزرگ هم برای ساخت همر استفاده میشد به ویژه برای کسانی که همر نانکپ هم داشتند. چون اصولا اون زمان هر اکانت نهایت 2همر داشت؛ اما الان به علت کمبود پلیر در هر ساید با همون جنگ کوچیک میشه توی اکانت های همر دار ؛ همر شارژ کرد و معمولا جنگ بزرگ میره روی یک اکانت با تعداد دهکده زیاد و دفاع ساخته میشه باهاش و میچرخه میره اکانت بعدی باز با همین ویژگی و دفاع میسازند.
جنگ منحصر به فرد هم خوب کاملا مشخصه باهاش همر شارژ میشه و مخصوص اکانت هایی هست که هم دفاع خوب دارند برای دفاع از کتیبه و هم توی بیش از یک دهکده در حال ساخت همــر هستند.